کد مطلب: 326693
معاون فرهنگي اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري:
والدين همراه فرزندان در فضاي مجازي باشند
تاریخ انتشار : 1403/08/06 08:27:20
نمایش : 9
معاون فرهنگي اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري گفت: لازم است والدين با حضور در کنار فرزندان خود در فضاي مجازي، آن‌ها را به اين باور برسانند که هيچ پناهگاهي مطمئن‌تر و امن‌تر از والدين نيست.
مرتضي عسگري در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعي پايگاه خبري تحليلي جهانبين نيوز، با بيان اينکه اين روزها ارتباط والدين با فرزندان نگران‌کننده است اظهار کرد: اين مشکل با حضور فضاي مجازي در زندگي تشديد مي‌شود.
 
وي تصريح کرد: نگاه ترس‌آلود والدين نسبت به فضاي مجازي و نبود سواد رسانه‌اي در پدر و مادرها باعث مي‌شود نگراني‌ها در بين والدين تشديد شود.
 
معاون فرهنگي اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري بيان داشت: متاسفانه فرزندان به‌عنوان يتيم مجازي مطرح هستند و در اين فضا تربيت مي‌شوند، همچنين نگاه متفاوت ايجاد شده بين فرزندان و والدين سبب شده تا بچه‌ها رفتارهاي مجازي خود را از پدر و مادرها پنهان کنند.
 
عسگري افزود: بسياري از همين مخفي‌کاري‌ها سبب بروز ناهنجاري‌هاي اجتماعي و نهايتا سرريز آن به جامعه شده، بنابراين توصيه اکيد مي‌شود که والدين سواد فضاي مجازي و رسانه را بياموزند و براي استفاده از فضاي مجازي در کنار فرزندان خود قرار گيرند.
 
وي تاکيد کرد: لازم است والدين با حضور در کنار فرزندان خود در فضاي مجازي، آن‌ها را به اين باور برسانند که هيچ پناهگاهي مطمئن‌تر و امن‌تر از والدين نيست، به اين ترتيب بچه‌ها فريب فضاي مجازي و زرق و برق سخنان زيبا در اين فضا را نخواهند خورد.
 
معاون فرهنگي اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري بيان داشت: جوانان و نوجوانان بسياري هستند فريب حرف‌هاي اغواکننده را خورده و جذب افراد کلاهبردار شده‌اند، اما در نهايت به جايي مي‌رسند که متوجه مي‌شوند، مسير را اشتباه رفته‌اند، اما وقتي پشيمان شده و قصد برگشت دارند، به دليل ترس از والدين به مشکل بر مي‌خورند.
 
عسگري ادامه داد: دانش‌آموزي که در دام کلاهبرداران اينترنتي افتاده به دليل اينکه راهي براي برگشت خود نمي‌بيند، ناخواسته بايد تن به خواسته‌هاي نامرتبط آن‌ها بدهد.
 
وي گفت: والدين بايد حامي فرزندان خود باشند و به فرزندان خود استفاده درست از فضاي مجازي را بدهند.
 
انتهاي خبر/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg